Situata in sud-vestul Romaniei, in judetul Caras Severin, Resita are un iz de oras industrial care si-a pierdut oarecum din “maretie” odata cu moartea, sau mai degraba agonia, industriei orasului, alta data infloritoare si cu mandrie reprezentata de cele doua uzine emblematice: CSR si UCMR Resita.
Cumva-cumva insa, Resita a stiut sa gaseasca resurse de supravietuire, spre deosebire de alte orase alta data infloritoare, iar acum aflate in paragina. Nu sa prospere, dar sa isi pastreze o alura decenta, de oras frumos, populat.
Unul dintre obiectivele turistice poate nu atat de mediatizate precum ar fi meritat ale Romaniei apartine chiar Resitei si este Muzeul Locomotivelor cu aburi, aflat intr-un parc frumos, in aer liber asadar.
Din pacate, am gasit extreme de putine informatii despre acest muzeu, de fapt in mare am gasit doar informatiile ce se pot citi la fata locului. Probabil insa ca fotografiile, sau mai degraba o vizita la fata locului, sunt mult mai elocvente.
Ca sa facem un rezumat al informatiilor pe care le-am putut gasi, sa spunem ca Muzeul Locomotivelor din Resita a fost infiintat in anul 1972, la exact 100 de ani de cand prima locomotiva era produsa in orasul banatean, oarecum impropriu considerata prima locomotiva din Romania (Resita apartinea in acel moment Imperiului Austro-Ungar).
Uzina se chema la acel moment “St. E. G.” , iar cel ce a proiectat prima locomotiva fabricata pe teritoriul de astazi al Romaniei era John Haswell – directorul fabricii de locomotive “St. E. G.” din Viena.
Daca ajungeti prin acele parti, e pacat sa nu faceti o vizita muzeului in aer liber, unic in tara noastra.
Iulian Sirbu says
30/09/2011 at 03:27Cum sunt mai mult plecat din tara, n-am avut ocazia sa vad multe obiective feroviare din Romania. Cand ma intorc sper sa recuperez rapid!